טיול של חורף – מושב יערה והסביבה

לא להאמין שאנחנו באמצע דצמבר, ולא נראתה עדיין אף טיפת גשם במחוזותינו, שלא לדבר על העננים שהם מחזה נדיר. אז אחרי סוף השבוע החורפי הראשון, בו לשמוע חוויות מהטיול במושב יערה והסביבה…

השמש עושה חיל, ואנחנו בינתיים שומרים את הבגדים החמים עמוק בתוך הארון, בתקווה שאולי פעם יהיה פה גם חורף קריר. הייתי מתפשר אפילו על סתיו נחמד.

אבל לא הכל צריך להיות פסימי בחיים.

אם אין גשם, אז לפחות ננצל את השמש לטיולים אחרונים לפני שיהיה קר מדי.

ננצל את הארץ שלנו לחופשה קצרה מהעבודה או סתם מהשגרה העמוסה. בשביל זה אני לא צריך לדאוג יותר מדי, כי יש לי את המעשנת.

המעשנת ואני מכירים כבר כמעט עשר שנים.

היא מטורפת על טיולים בארץ וכמעט כל שנה אנחנו נוסעים לטייל לפחות פעמיים ביחד.

כל פעם מקום אחר, כל פעם מסלול מעניין, כל פעם צימר נחמד, אבל אף פעם לא משעמם.

תאמינו לי שמרוב שהיא מכירה את הארץ גם היא לא צריכה לתכנן כל כך.

פשוט אומרים לה מה בא לנו והיא כבר מארגנת את זה צ'יק צ'ק.

כך יצא ששבוע שעבר הרמתי אליה טלפון וברגע שאמרתי לה "חם בחוץ" היא ישר הבינה את הרמז, וענתה לי "יאללה, יוצאים לטייל בעוד כמה ימים".

אל הגליל המערבי – יערה

הפעם אפילו לא אמרתי לה לאיפה. רק ביקשתי שיהיה קצת מים כדי שנוכל להתרענן מכל החום הזה.

אז פחות משבוע לאחר מכן היא, תולעת הספרים (חבר נוסף שאנחנו מכירים כבר הרבה זמן ואוהב לטייל), אני – וכמובן בת הזוג שלי, לקחנו יום חופש מהעבודה ויצאנו לטייל באיזור הגליל המערבי.

המלצות על: טיולי ג'יפים בגליל המערבי

המסלול שנבחר על ידה היה נחל כזיב, שנמצא בגליל המערבי – מקום שפחות יצא לנו לטייל בו למרות שברזומה המשותף שלנו כבר עשרות טיולים.

האמת בדיעבד חבל, כי זה מקום מקסים ולא רק בחורף ככל הנראה.

בכל מקרה, יצאנו די מוקדם יחסית כי למרות שחם בחוץ באופן רשמי סתיו, וזה אומר שעון חורף – כלומר חושך בשעה ארבע וחצי.

הגענו לתחילת המסלול בסביבות השעה עשר וחצי.

מזג האוויר היה נחמד והמסלול עצמו לא היה ארוך יותר מדי.

לקח לנו ארבע שעות בסך הכל לעשות אותו, כולל עצירה לפיקניק מפנק באמצע וכולל טיפוס אל עבר מבצר מונפורט שלא חייבים לעשות אותו אבל אנחנו בחרנו שכן, פשוט כי אפשר.

צימרים סוד הקסם הגלילי במושב יערה

החיסרון היחידי בכל העסק היה שהמסלול לא מעגלי, ובאנו ברכב אחד כדי לחסוך עלויות (ולא לזהם את הסביבה, לדברי המעשנת).

אז כשסיימנו אותו אני ובת הזוג שלי תפסנו טרמפ אל עבר הרכב שהושאר בתחילת המסלול, ולמזלנו זה לא לקח יותר מדי זמן.

משם המשכנו לצימרים שהזמינה לנו המעשנת במושב יערה.

כמו שיכולתי לסמוך על המעשנת שתמצא מסלול טוב ככה אני יכול לסמוך עליה שתמצא לנו גם צימרים מיוחדים ויפים.

במיוחד כשאנחנו כבר לא סטודנטים ויש לנו את האפשרות להשקיע בצימר.

אז נסענו ליערה, מרחק של עשר דקות נסיעה משם, לצימר בשם "סוד הקסם הגלילי" שהוא לא באמת צימר אלא יותר סוויטה מפוארת עשויה אבן.

למזלנו הפעם המחיר היה שפוי למרות שמדובר במתחם צימרים יוקרתיים, והסיבה העיקרית היא שהגענו מחוץ לעונה.

הגענו לצימר סחוטים מעייפות בגלל שקמנו מוקדם ובגלל המאמץ, בכל זאת ארבע שעות הליכה לא הולכים ברגל.

התקלחנו וישנו איזה שעתיים כדי להחזיר לעצמנו קצת כוחות

כשהתעוררנו תולעת הספרים כבר התחיל להכין ארוחת ערב ממצרכים שקנה במכולת בישוב.

ככה הוא, מלא מרץ. אכלנו ובשאר הערב התפנקנו לנו בסוויטה, יושבים ומדברים, ומסיימים שלושה בקבוקי יין נהדרים.