חופשה משפחתית בצפון

מדריך צימרים מציג לגולשים המלצה חמה על אפשרות לחופשה משפחתית מהנה בצפון הארץ, ממש לעונת הסתיו…

כשהייתי רווק, יצא לי לשמוע הרבה את המשפט "חכה שיהיו לך ילדים".

אני תמיד רציתי ילדים, זה היה נראה לי כמו ברכה, ועד היום זה נראה לי ככה, אבל לא משנה כמה פעמים אמרו לי את המשפט הזה לא באמת הבנתי את המשמעות שלו.

את ההשלכות וההשפעה שיש לילדים על הדברים הקטנים בחיים. על החופשה המשפחתית השנתית, למשל.

אני ובת הזוג שלי מכירים כבר 13 שנים.

מתוך זה אנחנו נשואים שבע, והיום אנחנו גם הורים גאים לבת 5 ובת 3.

פחות או יותר מהשנה הראשונה שלנו ביחד התחלנו במסורת החופשה השנתית. פעם בארץ, פעם בחו"ל – לא משנה העיקר שיוצאים לחופשה ביחד פעם בשנה.

הפעם היחידה שהמסורת נשברה הייתה כשהגדולה נולדה. היינו לחוצים ולא ידענו כל כך איך לצאת לחופשה עם תינוקת. כשאחותה נולדה, כבר היינו יותר מנוסים.

חופשה משפחתית? זה אפשרי!

בכל אופן, זה באמת סיפור לצאת לחופשה משפחתית כשיש ילדים אבל זה לא בלתי אפשרי.

יש לא מעט מקומות שאפשר לטייל אליהם, במיוחד בצפון, והיום יותר ויותר בעלי צימרים מתאימים אותם למשפחות, כיוון שהם מכירים בפלח השוק המשמעותי הזה.

אבל כשיוצאים לחופשה משפחתית בצפון, הכי כיף זה לצאת לקיבוץ.

תאמינו לי. זה נכון במיוחד היום בשנת 2010, כשמרבית הקיבוצים כבר לא לגמרי קיבוצים…

זה אולי עצוב למפעל הקיבוצי, אבל הרווח כולו שלנו – כי מה שאתם מדמיינים בראש בתור קיבוץ הוא בכלל לא זה. תוציאו לכם את זה מהראש.

קחו למשל את קיבוץ בצת שבגליל המערבי, ונושק לגבול שלנו עם לבנון.

אחד המקומות היפים והמיוחדים, שבו בילינו את החופשה המשפחתית האחרונה שלנו, לפני מספר חודשים.

הצימרים הפרטיים (כן! פרטיים בקיבוץ!) "בקתות הורדים" נשמעו לנו מבטיחים כבר מהרגע הראשון ולא אכזבו אותנו גם כשהגענו, כמו שעשוי לקרות לפעמים.

הצימרים בבצת

הגענו לצפון בשעת צהריים מאוחרת. פלורה, בעלת הבית, יצאה לקראתנו עם צלחת עוגיות שהכינה והזמינה אותנו לשבת לקפה אחרי שנתארגן.

הילדים היו רעבים ועייפים אז דחינו את ההצעה בנימוס, ובמקום זה לקחנו המלצה על מקום נחמד לאכול בו באזור.

כשחזרנו התפנינו לנצל את מה שיש לצימר להציע: צימר שהוא בעצם בקתה גדולה ומרווחת עם כל האבזור הדרוש לחופשה של ילדים.

כן, זה אומר גם טלוויזיה עם כבלים שהיא הבייביסיטר הכי נהדר שאפשר לבקש.

חוץ מזה, בחוץ יש מרבד דשא עצום בגודלו שבו הילדות שיחקו בכדור והתנדנדו בנדנדות עד שעה מאוחרת. מזל שהיה קיץ והשמש נשארה איתנו עד מאוחר.

כשהילדות סיימו להתעייף השכבנו אותן לישון וניצלנו את ההזמנה המוקדמת לקפה של פלורה, וישבנו יחד איתה ועם בעלה יוסי.

הם סיפרו לנו קצת על הקיבוץ, על האזור, והמליצו בחום ללכת גם לביקור בראש הנקרה הסמוכה. הבטחנו ללכת לשם למחרת. אחרי הכל ילדים (ומבוגרים) אוהבים אטרקציות, במיוחד בזמן חופשה.

היום שאחרי

הפינוק המשיך גם בבוקר שאחרי, עם ארוחת בוקר מדהימה שהכינה לנו פלורה.

אכלנו ושבענו עד בלי די והמשכנו לסיור ברפת.

שכחתי לציין שאחד היתרונות בקיבוצים, עבור עירוניים כמונו, הוא משק חי עמוס בעלי חיים וכמובן הרפת – שבימינו מתהדרת בתואר "רפת רובוטית" ומאפשרת לילדים ללמוד על תהליך החליבה בצורה מקורית. הם אפילו זכו לקבל כוס שוקו.

חזרנו להודות לפלורה על האירוח המקסים ועזבנו את הקיבוץ לטובת ההמלצה הנוספת של פלורה, ראש הנקרה.

עוד נקודה חינוכית לילדים, עם סיור באחת מהאטרקציות הטבעיות המרשימות שיש לנו במדינה.

פשוט חוויה לכל המשפחה. נהנינו כל כך שלא שמנו לב איך שהיום הולך ונגמר, ואנחנו צריכים לחזור הביתה.

מצד אחד, הרגשנו כבר עמוסי חוויות, אבל מצד שני התבאסנו לסיים את החופשה.