גבעת יואב – דרום רמת הגולן מחכה לכם…

כשהיה נער, גר בעלי במושב בדרום רמת הגולן. מאז הוא כבר יצא מהבית, והוריו עזבו את האיזור, ולכן הוא לא מפסיק לקשקש על כמה שהאיזור היה יפה, כמה שילדותו היתה בטוחה ומיוחדת וכמה שהוא מתגעגע למקום.

בסופו של דבר כנראה קלטתי את הרמז, וליום ההולדת האחרון שלו הזמנתי אותו לצימר "בקתה מול השקיעה" במושב גבעת יואב, שנמצא ממש באיזור שבו גדל.

נסענו בדרך המוכרת לו כל כך, ובעלי מייד התחיל להתרגש מנופי הילדות שעטפו אותו מחדש.

למרות שלא גדלתי באיזור ולמעשה לא ביקרתי בו יותר מכמה פעמים שהיו ממוקדות בעיקר בחופי הכנרת, גם אני התרגשתי מאד.

אמנם עצוב לראות את הכנרת המרוקנת, אבל הגבעות המוריקות של דרום רמת הגולן והנחלים הזורמים נותנים עוד תקווה שיום אחד גם זה ישתנה.

בפיתולי הדרך יכולתי להבחין בפרות ובבוקרים שבאו לבקר אותן על הסוסים, והרגשתי שאני מגיעה לאיזור מאד מיוחד בארץ שבו לדברים יש קצב משלהם.

בעלי לא הכיר את בעלי המקום, כך ששמרנו על פרטיות ואינטימיות. אנחנו בחרנו ללון ב"סוויטת פנורמה", שהיא בקתת עץ משגעת ומרווחת שמחלונותיה ומהמרפסת הפרטית שלה נשקף הנוף היפיפה.

לאחר שהתרווחנו וגם השתעשענו קצת בערסלים המדליקים שתלויים מהתקרה, יצאנו לטיולון באיזור כדי לרענן את זכרונו של בעלי.

אף אחד מחבריו כבר לא נשאר בסביבה, אבל הוא נהנה מאד לחזור אל מושב ילדותו ואל הנופים המוכרים וגם לפגוש כמה שכנים ותיקים.

לקראת אחר הצהריים נאלצתי לקטוע את פרץ הנוסטלגיה שלו, משום שהכנתי לנו פינוק מיוחד – טיול רכיבה רומנטי על סוסים בשעת השקיעה.

הגענו אל חוות הסוסים הסמוכה ועברנו הדרכה קצרה בנוגע לרכיבה על סוס.

לאחר מכן יצאנו לדרך עם המדריך הפרטי, צחקנו בלי סוף כשהסוסה של בעלי קצת שכחה מקיומו והכניסה אותו בתוך ענפיו של עץ זית, ונהננו מהנוף של הכנרת, מהאויר הצלול ומהשקט.

בשלב מסויים ירדנו מהסוסים, והמדריך הותיר אותנו לבד עם סלסלת פיקניק כדי ליהנות מהדקות הרומנטיות של השקיעה.

שתינו יין טוב וטעמנו מפירות העונה, כשמולנו צובעת השמש את הכנרת בגוונים של אדום וכתום, על רקע הצללים של הרי הגליל התחתון.

בלילה החלטנו שהגיע הזמן לנסות את הג'קוזי הזוגי שבבקתה המדהימה, מה גם שמאד כאבו לנו השרירים מהרכיבה על הסוסים (לא תיארתי לעצמי שזה עד כדי כך מאמץ!).

המים החמימים ליטפו אותנו והזרמים עיסו ושחררו את כל השרירים, והיתה חוויה מופלאה של רגיעה ואינטימיות.

למחרת קמנו לאיטנו ונהננו מארוחת בוקר מאוחרת ואיטית. לאחר מכן יצאנו לטיול בכל המסלולים הנחמדים והקלילים שיש באיזור, ובעלי מכיר בעל פה.

החל מהמעיין הנעלם שלייד אפיק ועד ההתחלה של נחל אל-על (כי לא רצינו להתאמץ יותר מידי).

את ארוחת הצהריים אכלנו במסעדת בשרים מקומית שהגישה לנו מנות משובחות וטעימות מאד. למרות שהתפוצצתי לא יכולתי לוותר על הקינוח שנתן לי סוף מתוק לארוחה מושלמת.

אחר כך המשכנו לטייל והתברר שמאז שבעלי גר באיזור נפתחו המון מקומות תיירותיים מעניינים ומדליקים ולא מעט אטרקציות שאסור לפספס.

למשל, מכוורת דבורים שרכשתי כמה ממוצרי הפרופוליס שלה (והם מעולים!), יקב בוטיק מעוצב ויוקרתי ובית קפה גלריה מרתק שבו גם נהננו מקפה של ערב בחצר המקסימה.

חזרנו ללילה אחרון בבקתה, ולמחרת נאלצנו לעזוב. היתה לנו חופשה מדהימה, ולמרות שהדגש המקורי היה על לשמח את בעלי, אני חושבת שבסופו של דבר נהנתי לא פחות ממנו.

האירוח שלנו בסוויטת העץ של "בקתה מול השקיעה" היה מושלם, האיזור של גבעת יואב פשוט יפיפה עם נוף עוצר נשימה במיוחד בשקיעה, ואת השקט אי אפשר אפילו להתחיל לתאר.

ולפני סיום, אם הגעתם לגבעת יואב, אל תשכחו למסור ד"ש לאליעזר טויסטר שהוא איש מקסים ומייצר שמן זית ברמה ואיכות בינלאומית!

תגים: , , , , , , , , , , ,

תגובה אחת לפוסט "גבעת יואב – דרום רמת הגולן מחכה לכם…"

1. מאת איתן:

אצל רינה ברמה- היה פשוט מדהים. מאחורי כל צימר טוב חייבים להיות אנשים טובים :-) )